“Magyar Bor Mindenkor” – Reklámkampány a Magyar Borért

Magyar Bor Mindenkor

A magyar bor szeretetére és fogyasztására hívja fel a figyelmet a Közösségi Bormarketing Kft. és a Bell kommunikációs ügynökség új, „Magyar bor mindenkor” című reklámkampánya. A kampány július 15-én indul és augusztus 31-ig tart, a 18-59 korosztályba tartozó, átlagos vagy magas vásárlóerővel bíró, városi férfiakat és nőket célozza meg, célja a magyar bor imagének erősítése. Folytatás »

Emlékezés Bakonyi Károlyra

Bakonyi károly

Életének 89. életévében meghalt a Cserszegi Fűszeres atyja, Bakonyi Károly.
Rá emlékezünk.

Délmagyar

TotalWine

Esőben is fesztiváloztak a szegediek!

Szegedi Borfesztivál

2010-ben is képviseltettük magunkat a Szegedi Borfesztiválon! Az idén XVI. alkalommal megszervezett szegedi napok meglehetősen esősre sikeredtek, de ez nem tántorította el a szegedieket a borozgatástól: szakadatlan kóstolták a jobbnál jobb borokat.

Folytatás »

Itt járt a borbringás!

Kökény

Július 9-én kiskunhalasi állomására érkezett Kökény, a neves bringás blogger (többek közt), és saját kézből tapasztalhatta meg Kiskunhalas nevezetességeit, vendégszeretetét, és nem utolsó sorban a halasi borokat! Élményeiről a Duna Borok Kertje elnevezésű fővárosi rendezvény keretein belül számol be saját szemszögéből. A Duna Borok Kertje arra hívatott, hogy a megpihenni vágyó vendégeket a budapesti Szabadság téren lévő Hüttében megismertesse a régió borászataival, boraival, és vendéglátó helyeivel.

“Gyere el a Hüttébe a borkóstolásokra, és kóstold végig azokat a borokat, amiket Kökény élő egyenes adásban éppen a pincegazdával tesztel.”

Folytatás »

Alföldi Arcok – Szőke Sándor, Kiskunhalas [Dunabor magazin]

dunabor-alfoldi-arcok

“Családi hagyomány nálunk a szőlőművelés és borkészítés, így kerültem én is a budafoki Soós István Szakközépiskolába, ahol ragyogó tanáraink megtanították nekünk a szakmában és az életben való boldogulás alapjait.

Folytatás »

Bemutatkozott a fővárosban a Kunsági Borvidék

kunsagiborok

2009 május 15-17. között megrendezésre került az I. Kunsági fesztivál, melyen sok más kunsági pincészet mellett cégünk is képviseltette magát. A fesztiválon debütált a Kunsági borversenyen kiváló eredménnyel szerepelt, és Arany minősítéssel jutalmazott Generosa borunk, mely a kóstoló közönség köreibe is nagy figyelmet keltett!
Folytatás »

2009 a remény éve – Rotary Magazin

Interjú Szőke Sándorral, a Halasi Borászati Kft. – Szőke Pincészet ügyvezető igazgatójával, a halasi Rotary Club elnökével

Rotary magazin

Amióta az eszét tudja, szőlővel és borral foglalkozik. Családi hagyomány. A középiskola és a felsőfokú intézmények kiválasztása is már úgy történik, hogy gyarapítsa e területen a fiatalember szakmai ismereteit. Ez olyan jól sikerül, hogy mára Szőke Sándor neve fogalom a borszakmában. Amikor beszélget vele az ember, lenyűgözi a felkészültsége és tudása, nem lehet tőle olyat kérdezni, amivel kapcsolatban ne lenne pontos információja, és egy, azokból leszűrt határozott véleménye. Ha egy szóban kellene jellemezni, azt mondanám, a profi.

Folytatás »

Ő mondja: Szőke Sándor – Bor és Piac

BorÉsPiac: Mint Magyarország legnagyobb borrégiójának elnöke, hogyan látja a szakmában a lehetőségeket: a térségi egyesületek hozzanak létre egy országos szervezetet, vagy az egyének összefogva építhetnek fel jól működő rendszert?

Borespiac

Sz.S.: Mi is egyesület formájában működünk. A Duna Borrégió Szőlészek és Borászok Egyesülete a három borvidék: a Csongrádi, a Hajós-Bajai és a Kunsági borvidék területén működő szőlészek és borászok hozták létre. Megítélésem szerint az egyesülés ezen formája a mi borvidékünkön jól működik. Tudomásom szerint ás borvidékékeken is elkezdődött a régiós megszervezés, melyet örvendetesnek tartok. Hazánkban optimálisan 5-6 régió létrehozására lenne szükség. Természetesen ezek a régiók önálló döntésekkel, önálló működéssel dolgozhatnának, és esetlegesen egy országos szervezet létrehozásával segíthetnék szakmai és jogi előkészítésekkel a magyar szőlő- és borágazatot. Alig 20 évvel ezelőtt Magyarország 18 szőlész- és borászegyesület létrehozta a Magyar Szőlő Bor Szövetséget (MSzBSz), ami ma is működik, csak a tagjai cserélődtek.

Folytatás »

Szőke Pincészet – Az újraélesztett borászat – Duna Borrégió, Borút egyesület

dbborut

Szőke Sándor a Szőke Pincészet vezetője a szakma kortárs szakértője, ugyanis miközben a húszezer hektoliteres borászatát igazítja, közben a Duna Borrégió Szőlészek Borászok Egyesületének is az elnöke. Tekintettel arra, hogy a Duna Borrégió rendelkezik a legnagyobb szőlőültetvénnyel és ezáltal a legtöbb bort itt készítik, ennek a régiónak a legjelentősebb szakmai egyesületének a vezetése az egész ágazatra kiterjedő felelősséggel jár. Szőke Sándorral beszélgettünk a Szőke Pincészetről és a régió borászatáról, de megérintettük azokat a bajokat is, amelyekkel az egész hazai borászat küzd:

Folytatás »

A cél: erősíteni az alföldi borászlobbit – Petőfi Népe

SZŐKE SÁNDOR – Hamarosan helyreállhat a térség jó hírneve – vélekedik a Duna Borrégió új elnökeborregio-petofi-nepe-20080121

- Volt olyan időszak, amikor az alföldi bor említésekor a többség lemondóan vélekedett. Borász vállalkozóként mi a tapasztalata, az elmúlt években miként változott termékeink megítélése?

- A Duna Borrégió, vagyis a hajós-bajai, a kunsági és a csongrádi borvidék – ez részlehajlás nélkül állítható – rendkívül jó adottságokkal rendelkezik a szőlőtermelést illetően. Itt a legmagasabb a napsütéses órák száma, megfelelő a talajszerkezet, a borászatnak pedig erős szakmai és kulturális gyökerei vannak. Az utóbbi években a fejlesztésre is nagy hangsúlyt fektettek a borászatok, ma már technológiai akadályai sincsenek annak, hogy – és ezt komolyan mondom – olyan borok is kikerüljenek a pincészetekből, melyek a világ minden táján megállják a helyüket. Persze főként a nagyobb mennyiségű, gyümölcsös, friss borokat, vagyis a mindennapok borát termeljük itt. A hegyvidéki borászatokkal nem kívánunk versenyezni, hiszen ők más fogyasztói igényeket szolgálnak ki.

Folytatás »

következő oldal »